In de Radical Masters wordt er in vier klassen gestreden. Sven Andries en Tim van Gog zijn de enige met een 1300 cc motor en werden daarmee door de wedstrijdleiding ingedeeld bij de 1500cc klasse. In deze klasse rijden vier wagens dus de kans op een podium was bij aanvang van het raceweekend niet al te groot.

 

Drie vrije trainingen konden gebruikt worden om de Radical en het circuit goed te leren kennen terwijl op zaterdagochtend de kwalificatie werd verreden in twee sessies van elk 25 minuten. Sven Andries stapte als eerste in om een tijd neer te zetten voor de eerste race die later die dag verreden zou gan worden. Andries kwalificeerde zich als 34ste en had gemende gevoelens na afloop. "Ik had erg veel last van verkeer. Er gaan in een keer 43 wagens de baan op en elke ronde kwam ik wel iemand tegen. Maar een 34ste plaats is gezien onze wagen niet slecht", aldus Andries. Het tweede gedeelte van de kwalificatie stapte Tim van Gog in om voor de tweede race op zondag een tijd neer te zetten. Met een 2:32.858 wist hij de 30ste positie te pakken.

Zaterdag middag om 17.10 uur was het dan zover. De eerste race voor Andries en Van Gog stond op het punt van starten. Omdat Andries de eerste kwalificatie had gereden moest hij als eerste instappen om later, tijdens een verplichte pitstop, het stuur weer over te geven. Bij het vallen van het groene licht kwam hij goed weg en wist gelijk een aantal plaatsen te pakken. Op het moment dat de pitwindow werd geopend kwam Andries, op dat moment liggend op een 26ste positie, binnen waarna hij het stuur over gaf aan Van Gog.

Vol goede moed vertrok Van Gog voor het laatste gedeelte van de wedstrijd en ook hij wist een aantal plaatsen goed te maken. Na de pitstop lagen ze op een 21ste positie en even reed Van Gog op een 18de plaats maar moest vlak voor de meet genoegen nemen met een 19de positie overall en derde in de klasse.

Op zondagochtend stonden de Radicals als enige op het programma van de support races van de Le Mans Series op het circuit van Spa-Francorchamps. Van Gog nam de start voor zijn rekening en kreeg bij de start te maken met deelnemer die voor hem stond welke heel slecht weg kwam. Hierdoor verloor hij veel plaatsen en had daarnaast nog eens de pech gedurende zijn stint dat er een snellere wagen oor hem reed. "In de bochten kon ik goed bij hem komen en hem er zelfs naast zetten. Maar door het verschil in motorinhoud moest ik hem op de rechte stukken op snelheid gewoon laten gaan",  aldus Van Gog.

Na de wissel wist Andries nog een aantal posities te winnen om uiteindelijk als 26ste overall te winnen en wederom als derde in de klasse. "De kwalificatie ging goed, ik was iets sneller dan Sven maar het voelt heel goed als je qua tijden heel dicht bij je teamgenoot zit. Tijdens de race ging het niet echt lekker. Ik had het aan de stok met een andere rijder en door het snelheidsverschil was het in de bochten of mijn wagen erin zetten of op snelheid ervoorbij. Dat laatste kwam helaas niet waardoor ik geen plaatsen goed heb kunnen maken", aldus van Gog na afloop van het raceweekend.

"Het rijden ging heel goed, met name op de zondag waar de wagen heel goed aanvoelde. Ik heb daar ook de snelste raceronde van het weekend neer kunnen zetten. Na de pitstop heb ik nog zes plaatsen goed weten te maken. We gaan kijken of we de volgende race, welke op 26 en 27 juni op de Nürburgring verreden zal gaan worden, met een 1500cc motor aan de start kunnen verschijnen zodat we een vuist kunnen maken en echt mee kunnen gaan strijden voor de bekers", aldus Andries die zijn sponsoren Lexikan, Upgrade International properties, Cavallaro en Rookie 2 Racer wil danken voor hun steun om dit mogelijk te maken.

9942368
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
1625
4309
9787
9912942
97767
147943
9942368

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Ga naar boven