Nico ontdekte in Magione een leuk, nieuw maar klein circuit, met beperkte passeermogelijkheden en hoge verraderlijke kerbstones, maar voelde er zich meteen thuis en reed meteen de 2de beste tijd in de eerste vrije oefenritten. Tijdens de 2de vrije oefenritten kon hij door motorproblemen geen enkele valabele ronde rijden. Omdat er veel teams met motorproblemen kampten besloot de organisatie een extra sessie in te lassen. Het team van RP Motorsport had er echter geen baat bij en besloot – na overleg met Fiat-tuner FPT - een nieuwe motor te monteren.

Gestart onder dikke bewolking, hoopte Nico gespaard te blijven van problemen. Hij zette de 4de snelste tijd neer met zijn 1ste set nieuwe banden; met zijn 2de set behaalde hij slechts een 9de plaats, omdat, zoals het reglement het voorschrijft, een rijder die van motor wisselt, bestraft wordt en 8 plaatsen moet inleveren in de volgende race. Hierdoor diende Nico als allerlaatste van start te gaan…

Gestart als 14de, op een nat circuit, schoof Nico, na een geweldige start meteen 4 plaatsen op. In de 1ste bocht werd hij echter van de baan en in ’t gras gedrumd en kwam op P11 terug op de piste. Na verschillende incidenten kwam de Safety Car op de piste. Nadat de Safety Car de pit-lane inging zette Nico zijn achtervolging voort op de koplopers en remonteerde opnieuw 4 wagens en eindigde 7de. Na een klacht van de stewards besloot de koersdirectie Nico wegens een “gevaarlijk” inhaalmanoeuvre 12 sec straftijd op te leggen. Deze volgens ons onterechte beslissing kostte hem een plaats zodat hij uiteindelijk 8ste werd, wat hem nog 1 punt opleverde.

Opnieuw een geweldige start: van P9 naar P5. Spijtig genoeg kwam er, na een zwaar incident bij de start, een rode vlag en diende iedereen de pits in te gaan. Nadat de piste was vrijgegeven, vond een 2de startprocedure plaats en diende Nico opnieuw als 9de van start te gaan. Hij knokte zich meteen naar de 6de plaats, maar kreeg weer af te rekenen met motorfalen, zodat een positieverbetering er niet meer inzat. Met zijn 6de plaats behaalde Nico 3 punten en staat nu op de derde plaats in de rangschikking.

“Al bij al startten wij erg goed met een 2de plaats in de vrije oefenritten, maar na verschillende motorproblemen konden wij na deze veelbelovende start niet doorzetten en werden de inspanningen van RP Motorsport niet beloond. Ondanks de 30 punten achterstand op de leider willen wij hard werken om competitiever voor de dag te komen in de volgende race in Monza op 5 en 6 juli. Vooraf gaan wij nog testrijden (in Monza) op 24 juni. Ik kijk er al naar uit!”

www.nicoverdonck.be/

9045076
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
4669
5584
31871
8959249
119958
211729
9045076

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven