Vol vertrouwen gingen Sven Andries en Tim van Gog afgelopen weekend richting het Circuit Park in Zandvoort voor hun thuisrace in de Europese Radical Masters. Reden ze de afgelopen twee races nog met een 1300cc motor dit weekend stond de 1500cc nog maagdelijk wit op het duo te wachten. Gelukkig kon Wilbert van den Berg van Visual Art inspringen om de Radical van de nodige stickers te voorzien.

 

Zaterdagochtend waren beide klaar voor hun eerste meters met de nieuwe motor. Dit verliep echter niet volgens plan en na twee ronden stond de wagen alweer in de pitstraat.... benzinepomp vervangen en opnieuw proberen. Wederom hetzelfde probleem van sputteren en schokkend over het circuit rijden. Er werd een probleem vastgesteld met een kabelboompje en hier werd op dat moment een oplossing voor gevonden.

Bij het naar buiten rijden voelde de eagen wel goed en zat Sven Andries na twee ronden direct op snelheid. "Toen heb ik het stuur aan Tim overgegeven en die kwam na twee ronden ook al binnen.... nu met een oververhitte motor!!! Omdat de ventilater van de waterpomp het niet deed kreeg de motor geen koeling...." verteld Andries. Resultaat was dat ze dus twee vrije trainingen verder waren en ze eigenlijk nog geen meter hadden gereden.

De wagen was klaar voor de kwalificatie van de eerste race die door Tim van Gog werd gedaan. Met een vijfde tijd als resultaat was dat geen verkeerde uitgangspositie voor de race later op de dag. Bij de start werd Van Gog verrast door enkele andere rijders die er bij de Tarzan al voor laten. Maar hij wist de snelheid er goed in te houden en komt binnen op een zesde plaats voor de verplichte pitstop met wissel. Na de wissel had Andries de snelheid erin zitten en noteerde tijden die goed waren voor een top drie notering. "Na een viertal ronden kreeg ik echter een behoorlijk probleem met de banden en kon ik niet meer aan de oorspronkelijke tijden komen. Tot overmaat van ramp werd er nog behoorlijk gecrashed in de Tarzan nadat er een oliespoor lag vanaf Tarzan tot voorbij Hugenholz... Dit maakte het onmogelijk om nog op een normale manier te rijden en in te halen waardoor we op een zevende plek in de Supersport klassen eindigden," aldus Andries.

Na een goede nachtrust was ik klaar voor de vrije training op zondagochtend. Andries lies een tijd noteren van 1:43.8 wat goed was voor een top drie notering. Net voor de kwalificatie begon het plots te regenen en moesten ze op regenbanden de kwali afleggen.

"Bij de start was ik goed weg maar moest in de Hugenhols vol op de rem anders had ik boven op de Italiaanse Fausti gereden. Een spin tot gevolg en ik kwam vast te zitten op de kerbstones. De motor wilde ook niet meer starten en na veel pogingen, mede door de mensen van pwertec, kreeg ik hem toch weer aan de praat en kon ik mijn weg vervolgen met een ronde achterstand. Ook nu kreeg ik opnieuw problemen met de kabelboom waar we al sinds zaterdag mee sukkelden. Dus wederom de pitstraat in om dit probleem op te lossen. Met enkele ronden achterstand gaf ik iets later het stuur over aan Tim van Gog die zelf na enkele ronden de auto aan de kant moest zetten met hetzelfde euvel dat ons al heel het weekend parten speelde," verteld Andries.

"Kortom een weekend om heel snel te vergeten en de aandacht op de volgende wedstrijd te richten die 21 en 22 augustus verreden zal worden op de Hungaroring. Ik wilde graag nog onze sponsoren even in het zonnetje zetten die ons steeds door dik en dun blijven steunen: Upgrade International, CFI, Noordex, Ancora, Rooke2Racer, Cavallaro en onze nieuwe partners IOpener en Visual Art.

9517224
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
223
9538
19563
9425629
240925
158014
9517224

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven