Voor het eerst op Spa is een belevenis op zich zelf wat een super mooi circuit. In de eerste vrije training ging het best wel goed en had ik de snelste tijd bij de Westfields. Een mooie kwalificatie voor de endurance resulteerde in een 2de start plaats. Samen met mijn race maatje Co de Vet gingen wij de strijd aan over 2 uur en 40 min spanning op Spa wat resulteerde in een 1ste plaats bij de Westfields. Na binnenkomst gingen we bij elkaar zitten om wat water te tanken, maar tot onze verbazing werden we geroepen voor de algemene huldiging op het grote podium en daar bleken we ook nog 2de algemeen te zijn geworden. "Jawel voor de Norma’s en de Radical’s “die in de laatste ronde zonder benzine kwamen te staan," aldus een trotste Eelco Sirag.


 
De sprint ging minder goed deze werd de volgende dag gereden onder zeer slechte weersomstandigheden. Zware regen maar toch de baan op, banden hard, maar vering zacht, maar in de eerste ronde merkte ik al dat er wat mis was. Een schokbreker rechts achter zat muur vast en dan ben je kansloos. Op een baan als Spa neem je geen risico’s als het zo hard regent dus geen punten.

Twee weken later waren we op het nieuwe en superleuke Mettet. Tijdens dag 1 stond de Endurancerace op het programma waar Co een super goede start had maar even te gretig was en een paar maal 360 graden rond ging maar daarna weer vol goede moed in de aanval.
 
Bij de wissel na 1 uur en 20 min. lagen we op plek 2 en kon ik lekker in mijn ritme komen om de opmars voort te zetten en na een half uurtje lagen we riant op plek 1 om deze positie lekker uit breiden naar  twee ronden voorsprong. Na 1 uur rijden ging er ineens een rood lampje branden op mijn dashboard waaruit bleek dat de dynamo de geest had gegeven. Na een 20 minuten begint de motor vervelend te doen, de ontsteking begint te haperen door gebrek aan stroom en moet ik dus flink van mijn gas. Ik heb wel 2 ronden voorsprong maar dat is niet veel als je ruim langzamer gaat als de rest op een circuit als Mettet met haar 2,5 kilometer.
 
Ik weet de race uit te rijden maar verlies wel twee plaatsen we worden 3de. De sprint op zondag gaat ook wel leuk met een 5de start tijd dus mooi voorin starten. Na een staande start, wat bij mij toch favoriet is, lig ik in de eerste bocht 2de en weet dit 30 minuten vast te houden. Ik lag zelfs nog even aan de leiding tot 5 minuten voor het einde van de race als er blijkt dat ik vloeistof ben verloren in een haakse bocht!! Dus vier maal een 360 en weer verder maar verlies hierdoor wel twee plaatsen waardoor ik als derde onder het zwart wit doorkom.

De tweede sprint race ging ook super lekker na een paar mooie gevechten voorin lag ik weer een tijdje aan de leiding maar na 20 minuten begaven mijn banden het en moest ik er drie voorbij laten gaan. Een goede les voor de volgende race waarbij ik gewoon eerder mijn banden moet wisselen. Maar toch nog geindigd op een vierde plaats. Al met al een super leuk raceweekend gehad en bovendien heel veel lol met de teamgenoten van de BANANAS. De volgende races worden op 28 en 29 mei verreden op het circuit van Croix.

Eelco Sirag
WESTFIELD nr. 47

9496463
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
8810
10101
70834
9360657
220164
158014
9496463

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven