Vandaag werd er, helaas onder natte omstandigheden, een testdag georganiseerd door Renault waarbij diverse geïntereseerden een aantal ronden konden rijden met de Formule Renault 1.6. NEC Junior op het Circuit Park Zandvoort. Niet alleen uit Nederland maar uit België, Duitsland en Engeland kwamen jonge rijders over om elk vier ronden te rijden. Groot was het enthousiasme ondanks het slechte weer waarbij er niet echt vol uit gereden kon worden.

De klasse, aangekondigd door de organisatie achter de Formule Renault 2.0 Northern European Cup, had vanochtend het circuit afgehuurd om haar potentiële klanten de gelegenheid te geven de nodige ronden over het circuit te rijden. Het is een makkelijke auto en zeker toegankelijk voor de beginende rijders. De wagen heeft een FIA F3 Carbon tub homologatie en is voorzien van een 1600cc Renault motor die 140 pk en 157 Nm levert bij 4500 rpm. De wagen is geschikt voor veel verschillende rijders door de ruime cockpit en verstelbare pedalen. De organisatie garandeert een laag budget van 42.900 Euro en zal het gat moeten vullen tussen het karten en de FR 2.0 NEC. Er zal ook op verschillende circuits in Nederland, België en Duitsland geraced gaan worden. 

Uit België waren o.a. Romain Desterq en Romain De Leval uit Duitsland mochten wij o.a. Fabian Erle begroeten en vanuit Engeland was Luke Whitworth aanwezig. Zoals gezegd waren er veel Nederlandse rijders aanwezig waaronder Melroy Heemskerk, Tommy van Erp en David Verzijlbergen. Voor Verzijlbergen leek het er even op dat er geen tijd meer was om in te stappen. "Er bleef een rijder erg lang op de baan ondanks dat de officiele tijd verstreken was. Er moest zelfs iemand van de organisatie op de baan gaan staan om aan te geven dat het tijd was om naar binnen te komen. Eigenlijk was de tijd dat de baan gehuurd was al voorbij maar ik kreeg van Dillon Koster, die vanaf één uur de baan had gehuurd, nog tijd om te rijden, waarvoor natuurlijk mijn dank. Ik heb anderhalve ronden gereden en daarna was de tank leeg en kwam ik in de Masters rollend tot stilstand. Maar het waren wel twee spectaculaire rondes. De auto voelde erg natuurlijk aan, alles klopte. het schakelen, het remmen en het bochtenwerk. Helaas begonnen de banden pas op het laatst een beetje op temperatuur te komen, wat het weggedrag van de auto erg ten goede kwam! Ik hoop nogmaals in de auto plaats te kunnen nemen om beter in een ritme te komen. Echt een gave auto!" aldus een enthousiaste Verzijlbergen.

Natuurlijk waren er naast de diverse rijders ook teams aanwezig om te zien of de nieuwe klasse iets voor hen kan betekenen. Voor meer informatie over de klasse kijk dan op www.frcup.com of neem contact op met Clair Dubbelman via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

9044447
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
4040
5584
31242
8959249
119329
211729
9044447

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven