Voor het eerst sinds 2015 racete Jaap van Lagen weer in de Porsche Supercup, de raceklasse met de iconische 911 in het voorprogramma van de Formule 1. En de Edenaar greep de last minute kans om te racen in Monza (Italië) met beide handen aan. Jaap eindigde als vierde na een ijzersterk optreden in de Porsche van MOMO-Megatron Team Partrax. “Ik ben hartstikke blij met deze vierde plaats, maar ik ben misschien wel trotser op het feit dat ik op pure snelheid de nummers één en twee in het kampioenschap voor ben gebleven.”

Bij de start was het Michael Ammermuller die goed weg was en de leiding over nam van Campbell. Dan Cammish deed ook goed zaken en wist een plaats te winnen om de tweede plaats in handen te nemen. Nico Rindlisbacher was de eerste die de race niet tot een einde kon brengen en moest zijn Porsche in de pitstraat parkeren.

De vijfde ronde van de Porsche Mobil1 Supercup die dit weekend verreden werd op de Hungaroring is op naam komen te staan van Sven Müller. Vertrokken van pole wist de Duitser een flink gat te slaan naar de rest van het veld en zo pakte hij het maximum aantal te behalen punten. Fransman Côme Ledogar vertrok vanaf de vierde positie en wist na 14 gereden ronden de tweede plaats in handen te nemen voor Christian Engelhart die als laatste mee mocht naar het podium.

Bij het doven van het rode licht kwam het hele veld, aangevoerd door Philipp Eng, goed weg en bleef een ieder gespaard van schade in de eerste bocht. Echter bleef dit niet lang zo want nog geen twee bochten later was het Côme Ledogar die dacht dat er wel vier dik past op Spa. Op het rechte eind lukte dit ook wel aardig echter bij het aanremmen voor Les Combes kwam hij op het gras terecht en slipte waarbij hij Matteo Cairoli raakte en beide te zwaar beschadigd raakten om de race verder uit te rijden.

Jaap van Lagen verraste vrijdag al door in de straten van Monaco de pole position voor zich op te eisen. Vandaag klaarde de 38-jarige coureur uit Ede de klus in het Prinsdom met een van start-tot-finish zege in de Mobil 1 Porsche Supercup. “Dit is de mooiste zege uit mijn carrière. Als je één race in je leven wilt winnen, dan is het deze in Monaco”, jubelde de professional net na de champagnerijke podiumceremonie.

6329581
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
2024
7208
9232
6267379