Nigel Melker kan terugkijken op een succesvolle testweek in de Formule Renault 2.0 op het Spaanse circuit van Guadix. Gedurende zijn testdagen in dienst van MP Motorsport maakte de inwoner uit Barendrecht op Spaanse bodem veel indruk door het oude baanrecord van de Formule Renault 2.0 te verpulveren en een snelle tijd van 1:12.3 op de klokken te zetten. De volgende testdagen van Melker staan gepland op 13 en 14 november aanstaande bij het team van AR Motorsport op de Nürburgring.

Met drie testdagen aan beschikbare trainingstijd had Melker alle tijd om samen met MP Motorsport te werken aan zijn wagenafstelling en in het juiste ritme te komen. Op het zonovergoten ‘Circuito de Guadix’ dat gelegen is in Zuid Spanje leerde Melker op de eerste dag onder andere de ervaren data engineer Chris Rijnders kennen en begon hij aan de Formule Renault 2.0 test. Samen met zijn teamgenoot Daniël de Jong testten ze de wagens en moesten onderling strijden om de snelste tijd op de chrono’s te zetten. Melker ging bijzonder voortvarend te werk en gaf na slechts drie sessies zijn visitekaartje af door een snelle 1:13.3 op de klokken te draaien. Ook probeerde hij verschillende set-ups uit en testte hij veelvuldig gebruikte en nieuwe banden.

Op dag 2 had het zowaar geregend op Guadix. Voor MP Motorsport een ideale mogelijkheid om de wagenbeheersing en stuurmanskunsten van Melker en De Jong te testen. De jonge talenten werden met slicks de natte baan opgestuurd, waarbij ieder tevens een raceafstand van een half uur moest afleggen. In het begin moest Melker nog wennen aan de nieuwe omstandigheden, maar had de ongebruikelijke bandenkeuze snel onder de knie. Toen de baan daarna langzaam opdroogde perste de 17-jarige coureur er zelfs een tijd van 1:13.1 uit, waardoor hij twee tienden sneller was dan het oude baanrecord dat destijds door Paul Meijer was neergezet. Ook in de afsluitende dag wist Melker de stijgende lijn goed door te trekken. Nadat hij zesmaal constant achter elkaar een 1:12.8 liet noteren, zette hij met een nieuwe set banden driemaal een tijd van 1:12.3 op de klokken, waardoor hij maar liefst een volle seconde van het oude baanrecord wist af te snoepen. 

Nigel Melker: “Het was een bijzondere nuttige en geslaagde testweek. Ik heb heel veel geleerd van de data engineer en van het team. We hebben samen veel verschillende set-ups geprobeerd en gekeken welke afstelling het beste bij mij persoonlijk past. Ik voelde me weer als een karter, waarbij ik ging zitten en meteen wist te knallen! Verder heb ik heel constant snelle rondetijden gereden en scherpte ik bovendien het baanrecord van Guadix met ruim een seconde aan. Ik wil MP Motorsport bedanken voor de prettige samenwerking. Ik heb veel met ze gelachen en er een goed gevoel aan over gehouden. Ik kijk nu al weer uit naar de volgende test op de Nürburgring!”

9074704
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
2881
6426
21362
9013205