Net als tijdens de eerste collectieve Eurocup Formule Renault 2.0 test op Barcelona vorige week, heeft Nigel Melker ook deze week weer een prima visitekaartje afgegeven. Tijdens de tweede gezamenlijke oefensessie op het Bugatti-circuit in Le Mans ontpopte de MP Motorsport coureur zich afgelopen dinsdag en woensdag als een outsider voor successen het aanstaande seizoen. Zowel op een droge als natte baan was de voormalig kartkampioen constant in de top vijf te vinden. Melker sloot het tweede collectieve treffen uiteindelijk af op een verdienstelijke achtste positie, nadat diverse rijders delen van de 4,2 kilometer lange baan afsneden op zoek naar een ultieme tijd.

Op een totaal verregende baan richtten Melker en zijn MP Motorsport team zich op dinsdag voornamelijk op het vinden van een geschikte afstelling voor natte en opdrogende baanomstandigheden. De Barendrechtse coureur deed zijn bijnaam ‘Rainman’ wederom eer aan door de dag af te sluiten op een indrukwekkende vijfde plaats algemeen van de 30 deelnemende coureurs.

Op de tweede dag hadden de regenwolken het gebied rondom het befaamde circuit verlaten waardoor Melker zich ook onder droge weersomstandigheden kon voorbereiden voor het aanstaande seizoen. Op zowel gebruikte als nieuwe banden imponeerde de Europese debutant door snelle en constante tijden te noteren. In samenwerking met de van Ferrari afkomstige data-engineer Chris Rijnders voerde Melker tevens enige verbeteringen aan zijn set-up door. Melker sloot de test uiteindelijk af op de achtste positie, nadat diverse rijders met regelmaat de twee chicanes afsneden op hun weg naar een snelle afsluitende rondetijd.

Nigel Melker: “Ook deze test hebben we goed werk verricht. Samen met het team verbeter ik de wagen nog iedere dag en heb ik ook het gevoel dat er nog meer in het vat zit. Mijn rondetijden kon ik aan het einde van de tweede dag niet echt vergelijken met de jongens voorin omdat diversen de chicanes afsneden. Dat heb ik niet gedaan, dan houd je immers jezelf voor de gek. De volgende tests gaan we aandacht schenken aan het optimaal gebruik maken van de piekprestatie wanneer we nieuwe banden gemonteerd hebben. Die moeten we proberen een hele ronde vast te houden, zoals enkele jongens al goed doen hier. Volgende week staan alweer de volgende tests op het programma, dus ik hoef gelukkig niet te lang te wachten om weer in de auto te zitten!”

PR

9914089
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
1147
4754
28950