MP Motorsport trekt aanstaand weekend vol optimisme naar het legendarische circuit van Spa-Francorchamps. Het adembenemende circuit in de Belgische Ardennen, wat jaarlijks ook de Formule 1 Grand Prix huisvest, is aanstaand weekend het domein van de World Series by Renault. Tijdens dit prestigieuze autosport evenement komt ook de Eurocup Formule Renault 2.0 in actie, waar het team van eigenaar Dick van der Wilt sinds dit jaar in uitkomt.

In de editie van vorig jaar boekte het team uit de Hoekse Waard een verrassende doch overtuigende overwinning met coureur Paul Meijer. Dit jaar treedt het team in de gele kleuren aan met drie bolides, voor Nigel Melker, Daniël de Jong en de Engelsman Adam Christodoulou. Uiteraard heeft MP Motorsport slechts één doel voor ogen: het Wilhelmus wederom laten galmen over het heuvelrijke circuit, dat vlak onder de grens bij Maastricht ligt!

Naast de Eurocup Formule Renault 2.0, met onze regionale trots MP Motorsport, komen aanstaand weekend ook de Formule Renault 3.5 en de Renault Mégane Trophy in actie tijdens het overvolle World Series by Renault evenement. De toegang tot het circuit, tribunes en paddock is gratis toegankelijk voor het publiek. Entreekaarten zijn te downloaden op www.worldseriesbyrenault.com 

“Als team kijken we al heel lang uit naar deze krachtmeting die ons vorig jaar internationaal op de kaart heeft gezet. Nadat we de afgelopen jaren vooral in de lage landen actief waren, hebben we in 2009 gekozen voor een Europese campagne. Dit sterkere kampioenschap sluit precies aan bij de hoge sportieve ambities van ons team en rijders. Met ons sterke rijderstrio voor dit weekend willen we graag ons dagsucces van vorig jaar herhalen. Wij hopen hiermee het Oranjegevoel van Koninginnedag nog een aantal dagen door te trekken,” aldus teammanager Dick van der Wilt.

Afgelopen weekend kwamen Nigel Melker en Daniël de Jong uit in de NEC FR 2.0 op de Hockenheimring en deden dit niet onverdienstelijk. "Afgelopen weekend hebben we weer veel snelheid gevonden en dat betaalde zich ook uit. Komend weekend staat de volgende race alweer op het programma, dus ik hoop in dit ritme te kunnen blijven," aldus Nigel Melker.

Ook Daniël de Jong mag terugkijken op een competitief weekend op Duitse bodem. "Ik kan terugkijken op twee vermakelijke races die me veel vertrouwen geven voor de toekomst. Samen met het team hebben we qua snelheid een behoorlijke stap voorwaart gemaakt dus ik kijk al uit naar onze Eurocup races op Spa-Francorchamps."

9074842
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
3019
6426
21500
9013205