Jeroen Mul kan terugkijken op zes zeer geslaagde testdagen in zijn hagelnieuwe Formule Renault 2.0 bolide. Met de seizoensopener van de Northern European Cup (NEC) Formula Renault 2.0 over twee weken op Hockenheim in het vooruitzicht, zocht de 19-jarige coureur uit Badhoevedorp samen met Van Amersfoort Racing de afgelopen anderhalve week maar liefst drie verschillende circuits op om de nieuwe 2010 bolide aan de tand te voelen en zich voor te bereiden op het aanstaande seizoen. Na zes intensieve testdagen mag er een uiterst positieve balans opgemaakt worden: door op zowel de circuits van Assen en Hockenheim de snelste tijd te noteren, wordt de snelle IVA-student door insiders in de paddock al gerekend tot de favorieten om de eindzege!

adat Van Amersfoort Racing twee weken geleden de beschikking kreeg over twee hagelnieuwe bolides voor het aanstaande autosportseizoen, koos het gerenommeerde team uit Huizen samen met haar coureurs Jeroen Mul en Leroy Stuart direct het asfalt om de wagen te leren kennen en zich gezamenlijk voor te bereiden op het ras naderende NEC Formula Renault 2.0 kampioenschap. In amper een week tijd werden de circuits van Assen, Hockenheim en Oschersleben aangedaan om voldoende kilometers te maken voordat het seizoen in het weekend van 16-18 april op het befaamde Duitse Grand Prix circuit aanvangt. Hoewel de kick-off op Assen in het teken stond van het leren kennen van de wagen en het inrijden van de motor, remmen, etc., voerde Mul op de tweede dag al ras de tijdenlijsten aan. Door op het Drentse TT-circuit een snelste tijd van net onder de 97 seconden te klokken, was hij uiteindelijk zes tienden van een seconde sneller dan de pole position tijd van vorig jaar!

Ook op Hockenheim toonde Mul zich letterlijk en figuurlijk als een vis in het water. In een vol veld van maar liefst 32 deelnemers (NEC en Eurocup), bewees Mul opnieuw zijn talent. Nadat de eerste dag onder regenachtige omstandigheden plaatsvond, werd de tweede dag onder een fris lentezonnetje verreden. Wederom was de Formule Ford runner-up van vorig jaar alle NEC-rijders de baas en noteerde hij bovendien een verdienstelijke elfde tijd van alle deelnemers tezamen, waarin gerust opgetekend mag worden dat de Eurocup rijders al zo’n tien testdagen meer gereden hebben!

In de afsluitende tweedaagse test op Oschersleben moest de runner-up van zowel het Nederlands als Benelux Formule Ford kampioenschap 2009 afrekenen met wat technische onvolkomenheden. Nadat op de eerste dag wat problemen met de elektronica van zijn versnellingsbak de kop opstaken, werd er halverwege de tweede dag een scheurtje in de voorwielophanging van zijn wagen aangetroffen. Omdat er geen vervangend onderdeel voorradig was, besloot het team desalniettemin met een goed gevoel deze test wat eerder af te sluiten.

“Ik kan terugkijken op zes zeer productieve testdagen met het team. Ik voel me daarom dan ook startklaar voor het aanstaande seizoen. We hebben veel geleerd over de wagen, ik heb relevante ervaring opgedaan op drie circuits die we ook gedurende dit jaar zullen aandoen en heb bovendien laten zien dat we competitief zijn. In de aanstaande anderhalve week die me rest tot we het seizoen op Hockenheim aftrappen, zal ik samen met het team nogmaals alle data aandachtig bestuderen om echt goed beslagen ten ijs te komen. Als laatste wil ik graag iedereen binnen VAR bedanken voor deze geweldige generale repetitie,” aldus Jeroen Mul.

Tekst: PR

9914246
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
1304
4754
29107