Bart Hylkema kijkt met gemengde gevoelens terug op de zevende ronde van de Eurocup Formule Renault 2.0 op Silverstone. Ondanks dat de Nederlandse Koiranen Bros Motorsport coureur dit weekend aantoonde over voldoende snelheid te beschikken, werd hij in zowel de kwalificatie als beide races achtervolgd door de pechduivel. Een schamele tiende plaats op zondagmiddag was een onterechte beloning voor zijn gedrevenheid en doorzettingsvermogen.

Op zaterdagmiddag zet Hylkema direct zijn woorden kracht bij door in de openingsfase van de eerste race van het weekend al snel op te klimmen naar de zevende plaats. Zijn opmars door het veld wordt echter net na de helft van de race een halt toegeroepen wanneer de achter hem rijdende kampioenschapkandidaat Arthur Pic de Nederlander van achteren aanrijdt. Door de duw van de Fransman raakt Hylkema in een spin en komt hij net naast de baan tot stilstand. Ondanks dat hij na een toegestoken hand van de marshalls zijn weg kan vervolgen, verliest Hylkema veel tijd en moet hij genoegen nemen met de twintigste positie.

Ook op zondag ontkomt Hylkema niet aan het noodlot. Vlak voor aanvang de tweede manche geeft een vermoedelijk defecte motorsensor een alarmerend signaal af op zijn dashboard dat zijn temperatuur te hoog is. Vanaf de negende startplaats valt de Nederlander in Finse dienst dan ook een paar posities terug om in het verdere verloop van de wedstrijd weer wat plaatsen op te schuiven wanneer anderen een fout maken of uitvallen. De 10e plaats aan de finish levert hem uiteindelijk toch nog drie punten op.

“Het was een zwaar weekend.  Doordat ik op zaterdag in de eerste race van achteren werd aangereden liep ik op zaterdag veel punten voor het kampioenschap mis. Zondag wist ik wel de schade te beperken. Het resultaat van dit weekend was niet representatief voor de snelheid die we hadde, en dat is jammer. Ik ga in ieder geval vol in de aanval tijdens onze seizoensfinale in Barcelona over drie weken om het jaar sterk af te sluiten,” verteld Hylkema.

www.barthylkema.com

9074918
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
3095
6426
21576