Liroy Stuart staat aan de vooravond van een druk en ambitieus autosportseizoen in 2011. De 23-jarige coureur uit Bemmel heeft afgelopen week een overeenkomst gesloten met het Belgische team KTR om dit jaar zowel in de Eurocup Formule Renault 2.0 als de Northern European Cup Formule Renault 2.0 uit te komen. In beide kampioenschappen gaat Stuart voor de titel!

Na een succesvol debuutseizoen in het NEC Formule Renault 2.0 kampioenschap vorig jaar (4e positie in de eindstand met 267 punten en 4 podiumklasseringen), verbreedt Liroy Stuart zijn horizon door in 2011, naast deelname aan het Noord-Europese kampioenschap, ook van start te gaan in de hoog aangeschreven Europese competitie. Dit garandeert Stuart van een volle en enerverende kalender bestaande uit maar liefst 15 raceweekenden en 34 races!

Over KTR
Het Belgische KTR (Keerbergens Transport Racing) heeft sinds haar oprichting in 1978 al vele internationale successen mogen vieren in onder andere de World Series by Renault, F3000 en F3. Afgelopen jaar werd het team onder leiding van teammanager Kurt Mollekens runner-up in het NEC formule Renault 2.0 kampioenschap met onder andere 3 overwinningen en 4 verdere podiumklasseringen. Als eerste rijder wordt Stuart in 2011 bij het nabij Brussel gevestigde team vergezeld door de jonge Belg Stoffel Vandoorne.

Stuart Racing
Liroy Stuart zal ook in 2011 ondersteund worden door trouwe partners als Tempo-Team uitzendbureau en Istobal, marktleider in roll-over wasstraten en reinigingsoplossingen voor de automotive sector. De samenwerking tussen Stuart Racing en KTR gaat echter verder dan alleen op het circuit. Door het uitgebreide business-to-business netwerk van Stuart Racing en de synergie met Istobal en Keerbergens Transport Bedrijf wordt de samenwerking tussen alle partijen in 2011 ook op de Belgische zakelijke markt uitgerold door de vervanging van diverse wasstraten bij Total tankstations.

Liroy Stuart: “Ik ben erg trots om bekend te maken dat ik dit jaar samen met KTR een aanval zal doen op de titel in zowel het Europese als Noord-Europese kampioenschap Formule Renault 2.0. KTR is al bijna 35 jaar actief op de Europese circuits en beschikt over een hechte groep ervaren engineers en monteurs. Ik ben ervan overtuigd dat deze jarenlange ervaring van het team in combinatie met mijn gedrevenheid en snelheid de sleutel vormt tot een succesvol seizoen in beide klassen.”

“Ook wil ik bij deze graag het team van Frits van Amersfoort bedanken voor het afgelopen seizoen. KTR biedt me de mogelijkheid mijn horizon te verbreden naar de Eurocup Formule Renault 2.0. Het is dan ook enorm inspirerend om te zien dat het sterke zakelijke netwerk van Stuart Racing wederom tot een veelzijdige samenwerking leidt zowel op als naast het circuit. Ik kan niet wachten om straks van start te gaan en op alle vlakken klinkende resultaten te boeken!”

Kurt Mollekens, teammanager: “Graag heten we Liroy een warm welkom binnen ons team. Vorig jaar was Liroy een geduchte concurrent op de circuits, nu juist al een enorm gewaardeerde bondgenoot. Stoffel en Liroy zullen elkaar tot de limiet drijven, wat alleen maar ten goede zal komen van de resultaten. We kijken dan ook uit naar een succesvol jaar, zowel op als buiten de circuits!”

KALENDER EUROCUP FORMULE RENAULT 2.0 2011
15-17 april - Motorland Aragon (Spanje)
29 april - 01 mei - Spa-Francorchamps (België)
17-19 juni - Nürburgring (Duitsland)
01-03 juli  - Hungaroring (Hongarije)
19-21 augustus - Silverstone (Engeland)
16-18 september - Circuit Paul Ricard (Frankrijk)
07-09 oktober -  Barcelona (Spanje)

KALENDER NEC FORMULE RENAULT 2.0 2011
08-10 april - Hockenheim (Duitsland)
29 april - 01 mei - Spa-Francorchamps (België)
13-15 mei - Nürburgring (Duitsland)
03-05 juni - Assen (Nederland)
29-31 juli  - Oschersleben (Duitsland)
12-14 augustus - Zandvoort (Nederland)
26-28 augustus - Most (Tsjechië)
23-25 september - Monza (Italië)

PR

9074869
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week