Het Nederlandse MP Motorsport en Engelse Manor Motorsport hebben na een jarenlange samenwerking hun krachten gebundeld en gaan samen verder als Manor MP Motorsport. Vanuit een gloednieuwe werkplaats in het Zuid-Hollandse Westmaas zal het team haar Formule Renault 2.0 en AUTO GP activiteiten gaan runnen. Dankzij de link met het Marussia F1 team van Manor baas John Booth, zullen de auto’s van Manor MP Motorsport geheel in de F1 livery uitgevoerd worden en zal het team een junior programma runnen.

Manor was sinds het allereerste begin succesvol actief in het Brits Formule Renault 2.0 kampioenschap en bracht ondermeer kampioenen als Hamilton, Räikkönen, Di Resta, Pizzonia en Jarvis voort. Het Nederlandse MP Motorsport was eerder succesvol met talenten als Ricardo van der Ende, Bas Lammers, Daniël de Jong, Nigel Melker, Jaap van Lagen en Nicky Catsburg.

Manor MP Motorsport zal dit seizoen 3 auto’s in de Eurocup FR2.0 inzetten en maar liefst 6 of 7 auto’s aan de start brengen van het NEC FR2.0 kampioenschap. Tevens zal het team met 2 bolides actief zijn in het AUTO GP kampioenschap.

Sander Dorsman van Manor MP Motorsport: “Na een lange en goede samenwerking tussen MP Motorsport en Manor is dit een logische vervolgstap. We vormen een stabiel team, met veel kennis en ervaring. Naast onze nieuwe, moderne workshop en onze eigen simulator kunnen we eveneens profiteren van faciliteiten van het Formule 1 team, zoals bijvoorbeeld de windtunnel. Momenteel zijn we druk doende met het afronden van onze rijdersbezetting voor 2012 en we zullen spoedig onze eerste coureurs presenteren.”

De eerste Formule Renault 2.0 wedstrijd van het seizoen wordt verreden op 21 april op het circuit van Hockenheim. Het AUTO GP seizoen start op 10 maart op het circuit van Monza.

Verder maakte het team vandaag haar eerste rijder bekend en wel Steijn Schothorst die komend seizoen uit gaat komen voor Manor MP Motorsport. Steijn zal deelnemen aan alle 8 evenementen van het Noord Europees kampioenschap in de Formule Renault 2.0. Daarnaast zal de 17-jarige coureur uit Huizen tevens uitkomen in een aantal evenementen van de Eurocup Formule Renault 2.0, waarvan de eerste in het weekend van 7/8 juni op het circuit van Spa Francorchamps.

In 2011 maakte Schothorst zijn debuut in de formule racerij bij het team van Geva Racing in de Formule Ford. Na een wisselvallig seizoen waarbij hij uiteindelijk de 3e plaats zeker stelde in het Formule Ford Benelux kampioenschap, maakte Schothorst indruk met een tweede plaats tijdens de seizoensfinale, het ‘Formula Ford Festival’ in Brands Hatch. “Ik ben ontzettend blij met de samenwerking met Manor MP Motorsport en de kans die ik krijg. Ik voelde me vanaf het begin thuis bij het team en de Formule Renault 2.0 is een fantastische race auto. Ik wil niet alleen veel leren in 2012, maar ben ook vast van plan resultaten te boeken,” aldus Steijn Schothorst.

Steijn Schothorst wordt ondersteund door McGregor, Beelen, Solutions, Ouwehand Dierenpark en T&T.

PR

9074884
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
3061
6426
21542