Aanstaand weekend vindt de eerste ronde van de Eurocup Formule Renault 2.0 plaats op het Motorland Aragon circuit. Op het 5.345 meter lange Spaanse circuit wil Pieter Schothorst de strijd aangaan met de sterkste coureurs in deze talentenklasse. Schothorst mikt op een top 8 klassering in de kwalificaties en hoopt tijdens de races in de top 5 te finishen.

Het heuvelachtige landschap rondom Alcaniz vormt dit weekend het decor voor de seizoensopener van de Eurocup Formule Renault 2.0. Dit kampioenschap vormt de hoogste prioriteit voor Pieter Schothorst. Daarnaast doet hij ook mee aan een viertal races in de Northern European Cup Formule Renault 2.0 die hij voornamelijk als training ziet. Schothorst reist met veel zelfvertrouwen af naar het circuit waar hij en zijn teamgenoten Alex Riberas en Stoffel Vandoorne tijdens de officiële test bijzonder snel waren. 

“Ik kijk met veel vertrouwen uit naar de races op Motorland Aragon. Het is een leuk en technisch circuit met veel inhaalmogelijkheden. Vorige week had ik mijn eerste races in de NEC Formule Renault 2.0 op het circuit van Hockenheim en zat er meteen goed bij. Na een snelle kwalificatie lag ik tijdens de eerste race op podiumkoers totdat ik door een andere deelnemer eruit werd getikt. Ook in de tweede race zat ik in de top 4, maar had ik te kampen met een kapotte versnellingsbak. Met slechts een paar uur pauze was er te weinig tijd om het euvel te repareren, waardoor ik de laatste race niet ben gestart. Ik hoop op Motorland Aragon het maximale eruit te halen en veel punten te pakken als basis voor de rest van het seizoen,’’ aldus Pieter Schothorst.

9451653
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
6654
9997
26024
9360657