Op het circuit van Motorland Aragon heeft Pieter Schothorst een bewogen raceweekend achter de rug. De Nederlander maakte tijdens de belangrijke kwalificaties een paar kostbare foutjes waardoor hij de races vanuit het middenveld moest aanvangen. Tijdens de seizoensopener van het sterk bezette Eurocup Formule Renault 2.0 ontbrak het Schothorst echter aan geluk om zijn potentie om te zetten in een goed resultaat. Een touche in de openingsrace en een negentiende plaats in de tweede manche weerhielden Pieter Schothorst van een goede score.

Na de vrije trainingen van vrijdag stonden zowel zaterdag als zondagmorgen de kwalificaties op het programma. Schothorst ging de eerste tijdtraining voortvarend van start, maar door enkele kleine foutjes zette hij in zijn groep B een tiende snelste tijd op de chrono’s (19e op destartgrid). Ook in de tweede kwalificatie zat het complete deelnemersveld bijzonder dicht bij elkaar waardoor elk foutje direct werd afgestraft. Schothorst moest uiteindelijk genoegen nemen met een dertiende plaats in zijn groep (26e algemeen).

Wanneer de startlichten op zaterdagmiddag waren gedoofd kwam Schothorst goed uit de startblokken. De rijder met startnummer 5 wist een startcrash knap te omzeilen en rukte snel op naar de veertiende plaats. Echter lang kon de rijder van Josef Kaufmann Racing niet genieten van zijn opmars want in dezelfde ronde werd hij van achteren geraakt. Met een krom wiel moest hij zijn wagen noodgedwongen aan de kant zetten.

In de tweede race op zondagmiddag kwam Schothorst eveneens goed van zijn plaats. Hij wist vanuit het achterveld veel concurrenten te passeren en klom de top twintig binnen. Gedurende de 14 ronden tellende race maakte de McGregor coureur nog een aantal plaatsen goed en kwam als negentiende over de meet.

“Het is een tegenvallend weekend voor me. Ik heb het laten liggen in de kwalificaties. In deze sterke competitie zit het deelnemersveld zo dichtbij elkaar dat elk foutje genadeloos wordt afgestraft. Het is een wijze les dat ik volgende keer wat scherper moet zijn. Gelukkig kan ik me tijdens de volgende races in de Eurocup Formule Renault 2.0 op Spa-Francorchamps (02 en 03 juni aanstaande) alweer revancheren. Ik vind het een waanzinnig gaaf circuit waar we afgelopen winter twee dagen met succes hebben getest. Mijn doelstelling is om in de top 8 te finishen en belangrijke punten te pakken voor het kampioenschap,’’ aldus Pieter Schothorst.

PR

9914292
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
1350
4754
29153