In de tweede race van de Formule Renault 2.0 Northern European Cup op Spa-Francorchamps was het de winnaar van zaterdag, Kevin Jörg die de race van start tot finish leidde. Echter, met een 30 seconden straf voor een te vroege start, viel de Zwitsers terug naar de 20ste plaats. Na twee safety car periodes, ging de overwinning uiteindelijk naar Steijn Schothorst, gevolgd door Louis Delétraz en Gustav Malja.

Het was geen goed weekend voor Callan O'Keeffe. In de tweede race startte hij als tweede om slechts als 15de te eindigen. De dag ervoor moest de Zuid-Afrikaan stoppen nadat zijn auto was beschadigd in de eerste ronde. Terwijl Jörg het veld vooruit bleef, werd de strijd om de overige podiumplaatsen uitgevochten tussen Schothorst, Delétraz en Gustav Malja.

De eerste safety car werd ingezet omdat nieuwkomer Michele La Rosa, die meestal races in de Auto GP-serie raced, de baan verliet in Les Combes en in de bandenmuur crashte. Kort voor het einde van de race was het Raoul Owens van Mark Burdett Motorsport die dezelfde plaats de mist in ging, nadat hij in botsing was gekomen met Seb Morris.

Achter de safety car was het Kevin Jörg die als eerste over de finish reed, maar met de 30 strafseconden, viel terug naar de 20ste plek. Met zijn eerste overwinning van het seizoen is Steijn Schothorst terug aan de leiding van het kampioenschap nadat Ben Barnicoat de leider voor slechts een dag was. Louis Delétraz en Gustav Malja maakten de top drie compleet.

Achter Ukyo Sasahara, eindigde Ben Barnicoat als vijfde. Barnicoat, net uit de karting, staat nu 13 punten achter Schothorst. Vijf punten achter hem staat Delétraz.

Steijn Schothorst: "Door de te vroege start van Kevin Jörg klom ik naar de eerste plek. Nooit een goed gevoel, maar de punten tellen en het is mijn eerste overwinning. Net na de start ging ik van de derde naar de tweede plek en probeerde Kevin Jörg aan te vallen maar ik had niet genoeg snelheid. Toen verloor ik een beetje en hij trok een gat. Na de eerste safety car had ik een slechte herstart, maar kon de tweede positie vast houden. Ik ben blij weer leider in het kampioenschap te zijn. "

Foto: Facebook Steijn Schothorst

9451968
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
6969
9997
26339