Tenminste, zo ziet het er absoluut naar uit als je naar de afgelopen twee testsessies kijkt welke afgelopen weer op Motoland Aragon en de afgelopen twee dagen in Valencia werden verreden. Met hun Renault Mégane Trophy wisten de beide Nederlanders de absolute top te pakken van de rond de 20 rijders die aanwezig waren.
Tijdens de eerste testsessie welke op Motoland Aragon verreden werd was het Nick Catsburg die in drie van de vier sessies de snelste tijd op de chrono's wist te zetten. Bas Schothorst eindigde van de vier sessies twee maal op de tweede plaats. Ook de afgelopen twee dagen deden beide mannen het weer uitzonderlijk goed. Catsburg eindigde beide dagen bovenaan de lijst terwijl Schothorst de eerste dag op een vierde plaats eindigde maar de tweede weer innam op de tweede dag.
Op Motoland wist Catsburg op oude banden al gelijk goede tijden neer te zetten waarmee hij maar liefst een seconde sneller was dan de rest van het deelnemersveld. Door zijn goede tijden werd hem door de organisatie van Renault Sport gevraagd of hij enkele onderdelen wilde testen waaronder de koppeling en engine mapping. Na afloop van deze dagen kon Catsburg niet anders dan positief reageren. "Uiteraard ben ik erg tevreden met de goede testresultaten die we hier hebben geboekt. Ik voerde in de afgelopen twee dagen met oude banden continu de ranglijsten aan en heb ik erg goed met het team samengewerkt. Alles voelde ontzettend goed aan en dat is een groot verschil met vorig jaar. Met deze geslaagde testsessie achter de rug moet ik dit seizoen kunnen meestrijden om het kampioenschap en hoop ik zoveel mogelijk podiums te pakken!"
Tijdens de eerste testsessie werden er door Bas Schothorst, en zijn teamgenoten Jeroen Schothorst en Raymond Coronel diverse mechanische en aerodynamische afstellingen uitgeprobeerd. O werden oander andere verschillende vleugelstanden, bandenspanningen en wagenhoogtes getest om een goed beeld te krijgen van de mogelijkheden van de 360 PK sterke bolide. Ook Schothorst was behoorlijk tevreden na de eerste testsessie. "Het voltallige team heeft een goede job geleverd om alles vlotjes op de rails te krijgen. Hoewel ik hier vorig jaar tijdens de seizoensfinale op het podium gefinisht ben, zijn we deze week toch vanaf het nulpunt begonnen om de wagen en haar karakteristieken volledig onder de knie te krijgen. Met zijn drieën hebben we deze dagen flinke stappen gezet, wat ons veel vertrouwen geeft."
Na een paar dagen pauze kwamen de teams weer vol goede moed aan op het circuit van Valencia. Lange tijd waren het Stefano Comini en Bas Schothorst die aan de leiding gingen maar in zijn laatste vliegende ronde was het Castburg die wederom de leiding in handen wist te nemen. Ook Hoevert Vos, in de Gentlemen Drivers, wist de beide dagen goed af te sluiten met een vierde en een zesde plaats. De allersnelste tijd werd tijdens de tweede dag neergezet door, zoals gezegd, Nick Catsburg waar hij een 1.38.566 liet noteren.
"Ik ben echt hartstikke tevreden met deze test. Ik was nog nooit op Valencia geweest maar leerde razendsnel de baan kennen. Vooral de banden hadden het zwaar te verduren op dit circuit. Op de eerste dag reed ik enkel op gebruikte slicks waarmee ik de snelste dag van iedereen reed. Op de tweede dag ging ik voor de eerste keer op een nieuwe set banden naar buiten, waarmee ik een 1:38.566 realiseerde. Ik was daarmee 6 tienden los van de rest. Bovendien heb ik twee sets nieuwe banden gespaard voor de eerste races in de Eurocup Mégane Trophy op Spa-Francorchamps welke op 1 en 2 mei verreden gaan worden. Tenslotte kan ik mededelen dat ik de komende Paas- en Pinksterraces zal rijden in de Dutch GT4 Championship. Ik zal samen met Quint Engel een koppel vormen in de Ginetta. Ik wil Match Racing uiteraard bedanken voor deze uitnodiging,” aldus Nick Catsburg.
Ook Bas Schothorst was behoorlijk te spreken. "Ik ben erg tevreden over het verloop van deze test. Omdat alles nog vrij nieuw is voor Jeroen, Raymond en mijzelf, hebben we deze vier dagen zo nuttig mogelijk besteed door zoveel mogelijk afstellingen en instellingen uit te proberen. Mede door goede data analyses hebben we ons zo iedere dag beetje bij beetje kunnen verbeteren. Het team heeft overigens weer een erg goede job geleverd hier in Valencia, complimenten aan alle jongens! Om het voorseizoen af te sluiten in tweede positie geeft vertrouwen. De competitie in de Eurocup Mégane Trophy is erg aan elkaar gewaagd, het gaat nu echt om het finetunen van details om die laatste tienden van een seconde te vinden. Gelukkig ken ik het circuit van Spa-Francorchamps al, wat natuurlijk een voordeel is. Het is ons doel om hier tijdens de seizoensopener in het eerste weekend van mei zo goed mogelijk voor de dag te komen!”
Uitslag dag 2 Valencia:
01. Nick Catsburg - TDS Racing 1:39,418
02. Dimitri Enjalbert/Bernard Delhez BOUTSEN Energy Racing 1:39,634
03. Stefano Comini - Oregon Team 1:39,907
04. Bas Schothorst - McGregor-Verschuur 1:40,324
05. Hoevert Vos - McGregor-Verschuur 1:40,761
06. Fabien Thuner - Boutsen Energy Racing 1:40,992
07. Niccolo Nalio - Oregon Team 1:41,069
08. Jean Madonia - TDS Racing 1:41,092
09. Harrie Kolen - McGregor-Verschuur 1:41,497
10. Pierre Thiriet - TDS Racing 1:41,567
11. Wim Beelen - Equipe Verschuur 1:41,992
12. Jean Charles Miginiac - Lompech Sport 1:42,099
13. Jeroen Schothorst - McGregor Fashion-Verschuur 1:42,234
14. Raymond Coronel - McGregor Fashion-Verschuur 1:42,341
15. David Dermont - Boutsen Energy Racing 1:42,437
16. Seminara - Oregon Team 1:43,291
17. Steven Gijsen - Equipe Verschuur 1:43,354
18. Gregoire Demoustier - Lompech Sport 1:43,544
19. Rodrigues Grifnee - Boutsen Energy Racing 1:43,897
20. Rafael Unzurrunzaga - Blue Jumeirah Team 1:45,852
Uitslag dag 2 Valencia:
01. Nick Catsburg - TDS Racing 1:38,566
02. Bas Schothorst - McGregor-Verschuur 1:39,157
03. Stefano Comini - Oregon Team 1:39,974
04. Jean Madonia - TDS Racing 1:39,986
05. Pierre Thiriet - TDS Racing 1:39,999
06. Hoevert Vos - McGregor-Verschuur 1:40,128
07. Wim Beelen - Equipe Verschuur 1:40,289
08. Niccolo Nalio - Oregon Team 1:40,466
09. David Dermont - Boutsen Energy Racing 1:40,732
10. Fabien Thuner - Boutsen Energy Racing 1:40,760
11. Gregoire Demoustier - Lompech Sport 1:40,843
12. Dimitri Enjalbert / Bernard Delhez - BOUTSEN Energy Racing 1:40,970
13. Jeroen Schothorst - McGregor Fashion Verschuur 1:41,202
14. Raymond Coronel - McGregor Fashion Verschuur 1:41,231
15. Steven Gijsen - Equipe Verschuur 1:41,658
16. Harrie Kolen - McGregor-Verschuur 1:41,958
17. Jean-Charles Miginiac - Lompech Sport 1:41,989
18. Rodrigues Grifnee - Boutsen Energy Racing 1:41,994
19. Navajo - Oregon Team 1:43,807
20. Rafael Unzurrunzaga - Blue Jumeirah Team 1:47,480