Tijdens de kwalificatie lukte het niet maar gedurende de 12 uur lange race op het circuit van Sebring heeft Audi wederom een overwinning achter haar namen kunnen schrijven met de Audi R15 TDI. Allan McNish, Tom Kristensen en Dindo Capello zaten, zoals we bijna van ze gewend zijn, in de winnende bolide terwijl de Peugeot van Franck Montagny, Sebastien Bourdais en Stepane Sarrazin genoegen moesten nemen met een tweede plaats.



Lange tijd gingen zij aan de leiding tot Bourdais een klein foutje maakte waarbij hij te ver over de kerbs kwam en spinde, daar kwam ook nog eens een lekke band bij waardoor Allain McNisch uiteindelijk ten volle kon profiteren en niet veel later de eerste plaats over kon nemen om hem vervolgens niet meer af te staan. Audi en Peugeot waren overigens de enige die in dezelfde ronde bleven. De nummer drie, de Audi R15 TDI van Lucas Luhr, Mike Rockenfeller en Marco Werner eindigde op twee ronden achterstand.

"Dit is een geweldige overwinning voor Audi," verteld een trotse McNish na afloop. "Het was natuurlijk spannend om met een nieuwe auto aan de start te verschijnen maar ik denk dat we nu wel kunnen zeggen dat de nieuwe R15 klaar is om te racen."


In de LMP2 ging de overwinning naar Adrian Fernandez en Luis Diaz in de Acura ARX-01B. De twee Lola's waarmee de strijd in de LMP2 klasse ging kregen technische problemen en vielen al snel beide uit.  "Als je zo alleen rijdt is het best heel moeilijk om je aandacht erbij te houden. Maar met de voorsprong in punten daar heb ik helemaal geen problemen mee," aldus Luis Diaz.


De GT1 overwinning kwam op naam te staan van Johnny O'Connell, Antonio Garcia en Jan Magnussen in hun Corvette C6.R. Magnussen eindigde de race op een ronde voorsprong op Oliver Gavin, Olivier Beretta en Marcel Fässler in de tweede Corvette C6.R. "We hadden een mooie strijd," aldus O'Connell. "De nr. 4 Corvette had een betere setup voor de kwalificatie maar gedurende de race bleek onze setup het beste te zijn. Door een aantal gele vlag situaties konden we dingerbij komen en uiteindelijk er voorbij.


In de GT2 klasse was de overwinning voor Risi Competizione met Mika Salo, Pierre Kaffer en Jaime Melo. Nadat zij van achteraan moesten starten omdat Melo niet op tijd op het circuit kon zijn wisten zij overall beslag te leggen, op de achtste plaats. "Mijn dank gaat natuurlijk naar iedereen in het team uit omdat ze voor mij achteraan moesten starten en daar geen problemen over hebben gemaakt," aldus Melo.


Uitslag 12 uur Sebring:
01. LMP1 Capello/Kristensen/McNish      Audi R15 TDI        12h00m38.638s
02. LMP1 Montagny/Sarrazin/Bourdais     Peugeot 908 HDi FAP    +  22.279s
03. LMP1 Luhr/Rockenfeller/Werner       Audi R15 TDI           +   2 ronden
04. LMP2 Fernandez/Diaz               Acura ARX-01B          +  23 ronden
05. LMP1 Minassian/Lamy/Klien         Peugeot 908 HDi FAP    +  27 ronden
06. GT1  O'Connell/Magnussen/Garcia      Corvette C6.R          +  34 ronden
07. GT1  Gavin/Beretta/Fassler        Corvette C6.R          +  35 ronden
08. GT2  Melo/Kaffer/Salo             Ferrari 430 GT         +  51 ronden
09. GT2  Companc/Russo/Bruni          Ferrari 430 GT         +  53 ronden
10. GT2  Farnbacher/James             Panoz Esperante        +  54 ronden
11. GT2  Bergmeister/Long/Lieb        Porsche 911 GT3        +  57 ronden
12. GT2  Law/Neiman/van Overbeek        Porsche 911 GT3        +  57 ronden
13. GT2  Krohn/Jonsson/van de Poele      Ferrari 430 GT         +  58 ronden
14. GT2  Robertson/Robertson/Murry      Doran Ford GT MK 7     +  80 ronden
15. LMP1 Brabham/Sharp/Franchitti       Acura ARX-02a          +  81 ronden
16. GT2  Henzler/Werner/Lietz         Porsche 911 GT3        + 109 ronden
17. GT2  Feinberg/Hall/Holt           Dodge Viper            + 132 ronden
18. LMP1 De Ferran/Pagenaud/Dixon       Acura ARX-02a          + 137 ronden
19. GT2  Drayson/Cocker/Bell          Aston Martin           + 179 ronden
20. LMP1 McMurry/Willman/Burgess        Lola B06/10 AER        + 232 ronden
21. LMP2 Leitzinger/Franchitti/Devlin       Lola B09 86 Mazda      + 234 ronden
22. GT2  Muller/Milner                BMW E92 M3             + 243 ronden
23. LMP2 Dyson/Smith/Lally            Lola B09 86 Mazda      + 256 ronden
24. GT2  Gigliotti/Curran/Molo        Chevrolet Riley        + 294 ronden
25. LMP1 Field/Field/Ducote           Lola B06/10 AER        + 306 ronden
26. GT2  Hand/Auberlen                BMW E92 M3             + 356 ronden

9027760
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
4331
5465
14555
8959249
102642
211729
9027760

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven