Nicky Pastorelli heeft een goed eerste race weekend achter de rug in de American Le Mans Series (ALMS).  Het team, bestaande uit Nicky en Francesco Pastorelli en de Braziliaanse coureur Ruben Carrapatoso, reed in de 2 uur 45 minuten durende race de #18 Porsche 911 GT3 RSR van VICI Racing naar een keurige negende plaats in de GT2 klasse. Afgelopen weekend reed de serie de vierde ronde in het ALMS kampioenschap op het Miller Motorsports Park in Utah. Voor Nicky en zijn teamgenoten de eerste keer dat zij aan de start verschenen van een race in ALMS. "Het ging vooral tijdens mijn stint erg goed in de race. Er zijn veel dingen die we kunnen verbeteren al voor de volgende race, dus het ziet er erg positief uit. Ik kan niet wachten tot de volgende race om de verbeteringen te zien werken", aldus Nicky Pastorelli vanuit Utah. Nicky zette de snelste race ronde van de #18 auto neer in ronde 44 op 1:51.446.

De jonge line-up en het team van de #18 Porsche heeft het weekend formidabel werk afgeleverd met deze nieuwe auto. Voor VICI Racing was dit het eerste weekend dat ze met twee auto's aan de start verschenen. Vanaf de eerste trainingen op vrijdag tot aan de race op zondagmiddag hebben ze gezamenlijk goede vooruitgang weten te boeken in het mooie landschap van Utah. "Het circuit is vlak, dus er zijn wat hoogteverschillen aangebracht om het geheel wat meer karakter en uitdaging te geven. Op zich is dit niet echt een moeilijk circuit om te rijden, maar het is voor ons alle drie wel de eerste keer dat we hier racen," aldus Nicky na de eerste training op vrijdag.

Het was de eer aan Ruben Carrapatoso om vanaf de elfde plaats op de grid de Grand Prix van Utah te starten op de zonnige zondagmiddag in Tooele. Ruben had een zeer goede start en reed onmiddellijk de top tien binnen. Na 28 rondes, een uur later, bracht hij de #18 Porsche binnen en nam Nicky het van hem over. Als gevolg van de niet goed werkende snelheidsbegrenzer, werd er te hard gereden in de pitstraat tijdens de stop en rijderswisseling. Het team kreeg te kampen met een tijdstraf, waardoor gelijk alle kans op een eventueel hogere notering was verkeken.
Nicky reed een prima, solide stint. Zowel de Porsche als de coureur presteerden optimaal. In ronde 61, vanaf de achtste plaats in het GT2 veld kwam Nicky binnen om het stuur over te geven aan zijn broer Francesco, die de laatste stint voor zijn rekening nam. Francesco, die voor donderdag nog nooit in de Porsche had gereden, liet zien wat hij waard was in zijn eerste grote internationale race! In de laatste rondes kreeg hij te maken met problemen in de versnellingsbak en verloor hij wat snelheid. Het lukte hem echter om de race uit te rijden en hij bracht de #18 Porsche 911 GT3 RSR van VICI Racing binnen op de negende plaats van het GT2 veld."Het was geweldig om de RSR eens in een race te rijden. Ik had alleen de shakedown runs gereden voor het seizoen begon. Toen al voelde het aan als een super race auto. ALMS is de meest professionele sports car series, dus ik ben blij dat ik hieraan deel kan nemen. Natuurlijk is het een bonus om ook Francesco in de line-up te hebben. Ruben is heel snel, dus we vormen een geweldig team. Alle ingredienten zijn aanwezig om een team op te bouwen wat competatief mee kan doen in het kampioenschap. We weten wat ons te doen staat en focussen nu op Lime Rock. Met iedere race zullen we hard moeten werken om weer een stap vooruit te maken met de ontwikkeling van de Kumho banden", aldus Nicky. "Voor Francesco was het vooral een super ervaring. Dit was natuurlijk de eerste keer dat hij op internationaal hoog/professioneel niveau heeft gereden en dat heeft hij goed gedaan. Geen fouten gemaakt en de snelheid was ook niet verkeerd. Hij zal dit jaar heel erg veel leren".


01.  P2   Dumas/Bernhard             Porsche RS Spyder     2h45:34.653
02.  P2   Maassen/Long               Porsche RS Spyder      +   22.656
03.  P2   de Ferran/Pagenaud         Acura ARX-01B          +   26.839
04.  P2   Leitzinger/Franchitti      Porsche RS Spyder      +   46.121
05.  P2   Fernandez/Diaz             Acura ARX-01b          + 1:11.950
06.  P2   Dyson/Smith                Porsche RS Spyder      +    1 ronden
07.  P1   Luhr/Werner                Audi R10 TDI           +    1 ronden

08.  P2   Herta/Fittipaldi           Acura ARX-01b          +   2 ronden
09.  P2   Bonilla/Devlin             Mazda Lola B07-46      +   3 ronden
10.  GT1  O'Connell/Magnussen        Corvette C6.R          +   8 ronden
11.  GT1  Gavin/Beretta              Corvette C6.R          +   8 ronden
12.  P1   Field/Dayton/Berry         Lola B06/10 AER        +   8 ronden
13.  GT2  Bergmeister/Henzler        Porsche 911 GT3 RSR    +   9 ronden
14.  GT2  van Overbeek/Pilet         Porsche 911 GT3 RSR    +  10 ronden
15.  GT2  Werner/Basseng             Porsche 911 GT3 RSR    +  11 ronden
16.  GT2  Farnbacher/Muller          Ferrari 430 GT         +  11 ronden
17.  GT2  Milner/Sutherland          Panoz Esperante        +  12 ronden
18.  GT2  Neiman/Law                 Porsche 911 GT3 RSR    +  12 ronden
19.  GT2  Gigliotti/Peterson/Curran  Riley Corvette C6      +  13 ronden
20.  GT2  Brix/Friesacher            Ferrari 430 GT         +  13 ronden
21.  P1   Biela/Pirro                Audi R10 TDI           +  17 ronden
22.  GT2  Jeannette/Mowlem           Ferrari 430 GT         +  17 ronden
23.  GT2  Carrapatoso/Pastorelli     Porsche 911 GT3 RSR    +  17 ronden
24.  GT2  Swartzbaugh/Stanton        Porsche 911 GT3 RSR    +  19 ronden
25.  P2   Brabham

10046925
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
3658
5193
31987
9988192
84153
118171
10046925

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven