De start van de race vond plaats onder zeer natte omstandigheden waardoor er besloten werd om de eerste vijf ronden achter de safetycar te rijden. Nadat dan eindelijk het groen gezwaaid werd was het Max Angelelli die heel even de leiding vast wist te houden voor hij Scott Pruett voorbij moest laten. Henri Richard werd met de Porsche GT3 al gelijk naar binnen geroepen voor een stop-and-go voor een jumpstart. In de GT klasse was het Jordan Taylor die bij de start de leiding op zich nam.

Mede door het weer en drie cautions waren er na een uur rijden al zes verschillende rijders geweest die de leiding van de race op hun naam konden schrijven. Helaas moest Craig Stanton, teamgenoot van Jeroen Bleekemolen, al redelijk vroeg in de race naar binnen omdat hij zijn achterruit verloren was. Hierdoor raakten ze een aantal plaatsen kwijt en moesten de race bijna als laatste weer aanvangen.

Ricardo Zonta lag lange tijd aan de leiding tot hij zich verremde op slicks, op een toch wel vochtige baan, en terug valt naar de tiende plaats. Scott Pruett weet hierdoor de leiding over te nemen. Na twee en een half uur rijden geeft Craig Stanton dan het stuur over aan Jeroen Bleekemolen die, liggend op de 33ste plaats overall en 16de in zijn klasse, aan zijn eerste stint gaat beginnen.

Na diverse cautions gedurende de race is er dan toch een caution die veroorzaakt wordt door een crash met meerdere wagens. In bocht drie komen vijf wagens met elkaar in contact alleen is het Ricardo Romagnoli die zijn Mitra Corvette langs de kant moet parkeren. Boris Said moet de BMW M6 Riley binnen brengen met technische problemen waardoor ze de leiding in de GT klasse op moeten geven. Het team weet de problemen te verhelpen waardoor het team de baan weer op kan.

Nadat de nr. 02 BMW Riley van Chip Ganassi Racing 139 ronden aan de leiding ging moest het team, met Juan Pablo Montoya aan het stuur, de pit in met technische problemen. Er kwam erg veel rook uit de auto waarna het team de BMW onderzocht. Kort hierna komt het bericht naar buiten dat de BMW niet te repareren is en dat de race gereden is voor het team. Darren Law neemt hierdoor de leiding in de Porsche Riley voor Brumos Racing weer over na 269 gereden ronden.

Op de helft van de race zijn er 12 cautions geweest en hebben 13 verschillende rijders aan de leiding gelegend. De laatse is Ryan Dalziel die met de Porsche Riley van Action Express Racing de rest van het veld aanvoert.

Top 10 na 12 uur:
01. DP Justin Wilson - BMW Riley   407 ronden
02. DP Mike Rockenfeller - Porsche Riley   406 ronden
03. AJ Allmendinger - Ford Riley   406 ronden
04. Ryan Hunter-Reay - BMW Riley   402 ronden
05. Oswaldo Negri Jr - Ford Riley   402 ronden
06. Jimmie Johnson - Chevrolet Riley   398 ronden
07. Tracy Krohn - Ford Lola   392 ronden
08. Raphael Matos - Porsche Riley   387 ronden
09. Robin Liddell - Camaro GT R   386 ronden
10. Romain Dumas - Porsche GT3   384 ronden

23. Jeroen Bleekemolen - Porsche GT3   365 ronden
35. Jos Menten - Porsche GT3   272 ronden

9027786
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
4357
5465
14581
8959249
102668
211729
9027786

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven