Tom Coronel en Peter Dumbreck zijn gisteren als negende geëindigd op de Hungaroring in de vierde ronde van het Le Mans Series seizoen. Na vanaf een elfde plek te zijn gestart vochten de Spyker Squadron coureurs voor elke meter maar moesten ze uiteindelijk met een negende plaats in de ultracompetitieve GT2 klasse genoegen nemen.

 

Zowel Tom als Peter reden beiden een heel constante race, maar het werd al snel duidelijk dat de smalle en bochtige Hungaroring de Spyker C8 Laviolette GT2R niet helemaal lag en dat het vrijwel onmogelijk zou gaan worden om een top resultaat te behalen zonder dat andere teams problemen zouden krijgen. Beide Spyker Squadron coureurs deden wat ze konden maar geen van de andere teams kreeg serieuze problemen en na zes uur kwam Tom als negende in de klasse over de finish.

Het team zal nu naar Zeewolde terugkeren waar de wagen met startnummer 85 zal worden geprepareerd voor de laatste race van het Le Mans Series seizoen op Silverstone. De Autosport 1000 KM van Silverstone zal plaatsvinden op 12 september en zal in tegenstelling tot de afgelopen twee races op zondagmiddag worden gereden.

Peter van Erp, Managing Director Spyker Squadron: “Het was weer zo competitief. Het is ongehoord. Ik denk dat vandaag een achtste of negende plaats het maximaal haalbare was. Onze rijders zijn zo hard aan het racen en dan zie je toch dat we op dit moment gemiddeld een seconde langzamer zijn. In het donker kwamen we er weer redelijk bij, maar dit was niet ons raceweekend. We hebben verschrikkelijk hard gewerkt, alleen kwamen we hier snelheid tekort. Het zat ons helaas in de wedstrijd ook niet echt mee aangezien Peter werd geraakt door een LMP auto en we een seconde of 45 verloren in de pitstop en we daarna ook nog tijd verloren tijdens de safety car periode omdat de regels niet goed werden uitgevoerd. Maar ook als we die zaken niet hadden gehad waren we waarschijnlijk niet heel veel verder gekomen.“

Peter Dumbreck: “Het is duidelijk dat we vandaag wat snelheid misten. We hebben er het beste van gemaakt en we reden beiden constante stints. Ik had één probleem toen ik werd geraakt door een prototype, maar om eerlijk te zijn speelde het geen grote rol. We konden vandaag gewoon de snelheid van de jongens van voren niet evenaren. Onze prioriteit was het einde van de race halen en het zou mooi zijn als we elke race dit jaar kunnen finishen, we zijn er nog een race vandaan dus hopelijk kunnen we ook in Silverstone de race uitrijden. Omdat die baan ons beter ligt en het er wat koeler zal zijn hoop ik dat we daar een top vijf kunnen halen, we zullen zien!”

Tom Coronel: “We hebben echt gepusht. Niemand maakte echter een fout. We waren wat ongelukkig met onze pit stops aangezien andere teams er langs kwamen. Normaalgesproken is tijdens een safety car het licht op het einde van de pit op rood, misschien hadden we daarmee nog een plaats of twee kunnen goedmaken. Hoe dan ook, ik ben tevreden, de wagen was erg sterk en we hadden tegen het einde van de race weer een goede snelheid. We hebben het uiteindelijk gehaald en finishten zelfs voor de Hankook Ferrari van Allan Simonsen, iets wat we ons ten doel hadden gesteld halverwege de race. Ik ben blij, meer zat er echt niet in. Nog een te gaan, Silverstone.”

Tekst: PR

10036886
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
4077
3318
21948
9988192
74114
118171
10036886

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ga naar boven