Autocoureur Carlo van Dam start vanmiddag in de 61e Spa 24 Hours vanaf de 32e startplaats (9e in de GT1-klasse), nadat het Full Speed Racing-team waarvoor hij uitkomt amper in actie kwam tijdens de gisteren (vrijdag) verreden kwalificatie op het Belgische circuit. Omdat de Saleen S7R van het Oostenrijkse team pas de baan op kwam toen het al was begonnen met regenen, konden op het inmiddels natte circuit geen snelle tijden meer gerealiseerd worden. Carlo, echter, liet in de weinige ronden die hij reed een sterke eerste indruk achter.

“De auto had ik snel onder de knie. Ik reed tijdens de vrije training maar drie rondjes en stond toen ik uitstapte op een vijfde plaats, dus dat was best een lekker begin. Het team kampte echter de hele dag met problemen met de dynamo en de accu, waardoor de auto amper meer dan twee ronden achter elkaar kon rijden en dus veelvuldig in de pits stond. Aan het begin van de eerste kwalificatiesessie was het nog droog en werden de snelste tijden gereden. Onze auto ging echter pas naar buiten toen het begon te regenen, dus dan sta je vanzelfsprekend achteraan. Ik deed de tweede sessie, het regende nog steeds en in de eerste sector was ik meteen een seconde sneller dan de snelste tijd in de GT1-klasse tot dan aan toe in die sessie. Aan het eind van die ronde viel alle stroom echter weer uit. Dat was wel een aparte ervaring; dat ineens je lichten uitgaan terwijl je in het donker en in de regen vol bij Blanchimont aankomt…”

De startpositie achterin het veld is gezien de lengte van de race geen groot obstakel, maar Carlo realiseert zich wel dat de problemen waarmee Full Speed Racing gisteren kampte, opgelost moeten worden wil het team niet al vroeg in de race uitvallen. “Gisteren konden we twee, maximaal drie ronden rijden voordat de boel stuk ging, ergens moet er sprake zijn van kortsluiting. Eén accu ontplofte zelfs. Vandaag is een rustdag en wordt hier niet gereden, dus het team heeft de hele dag om het probleem te lokaliseren en op te lossen. Laten we hopen dat het goed komt, want vooral in de regen gingen we best hard, vooral omdat de regenbanden van Pirelli goed werken.”

PR

11036529
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
4712
8800
13512
10959429
106396
278108
11036529

Vrienden van NoSpeedLimits.nl

iCagenda - Calendar

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Ga naar boven