Tijdens de FIA GT race die vandaag in Adria werd verreden is het equipe Gabrizio Gollin en Mike Hezemans gelukt de overwinning binnen te halen. Lange tijd waren het Andrea Bertolini en Michael Bartels die aan de leiding gingen voor Marcel Fassler en Jean-Denis Deletraz maar pech voor beide equipes leidde naar de overwinning voor de Corvette Z06.
Eénmaal aan de leiding kon Gollin makkelijk wegrijden en wist een voorsprong naar de nr. 2, Bartels en Bertolini, op te bouwen van ruim 9 seconden. Een mooie vierde plaats zat er vandaag in voor Christophe Bouchut en Xavier Maassen, die ondanks de vierde plaats, de leiding in het kampioenschap in handen houden. “We hebben een zeer strakke en goede wedstrijd gereden en gezien de omstandigheden is dit werkelijk de beste uitslag die erin zat. Het hele team levert hier een puike prestatie af en het resultaat is een vierde plek, waarmee we onze leidersplek in het kampioenschap veilig stellen," aldus Maassen.
Voor Jos Menten eindigde de race al vrij snel. Al na acht ronden rijdt Piccini de Saleen S7-R naar binnen met koppelingsproblemen. Voor Jos Menten wordt het de tweede opeenvolgende FIA GT-wedstrijd waarin hij geen wedstrijdkilometers kan afmalen. “Een erg frustrerend weekendâ€, vat de 27-jarige coureur uit Haelen de afgelopen twee dagen samen.Â
In de GT2 klasse gaat de overwinningnaar Gianmaria Bruni en Toni Vilander waarbij de tweede plaats naar hun teamgenoten gaat.
Uitslag FIA GT Adria:
01. GT1 Gollin/Hezemans - Corvette Z06    2.00:51.339
02. GT1 Bertolini/Bartels - Maserati MC 12    +9.435
03. GT1 Fassler/Deletraz - Corvette Z06    +12.333
04. GT1 Bouchut/Maassen - Corvette Z06    +1:07.624
05. GT1 Franchi/Vosse - Saleen S7    +1:11.723
06. GT1 Peter/Simonsen - Aston Martin DB9    +1 ronde
07. GT1 Ferte/Aucott - Maserati MC 12    +1 ronde
08. GT2 Bruni/Vilander - Ferrari F430    +3 ronden
09. GT2 Biagi/Montanari - Ferrari F430    +3 ronden
10. GT2 Malucelli/Ruberti - Ferrari F430    + 3 ronden
11. GT2 Babini/Davies - Ferrari F430   +3 ronden
12. GT2 Collard/Westbrook - Porsche 911 GT3 RS    + 3 ronden
13. GT2 Rigon/Camathias - Ferrari F430    + 3 ronden
14. GT1 Lopez/Tuero - Ferrari 550    + 4 ronden
15. GT2 Russo/Perez Companc - Ferrari F430    + 4 ronden
16. GT2 Mullen/Niarchos - Ferrari F430    + 4 ronden
17. GT2 Moser/Del Monte - Ferrari F430    + 5 ronden
18. GT2 Williams/Ashburn - Porsche 911 GT3 RS    + 7 ronden
19. GT1 Kaufmann/Talkanitsa - Corvette C5-R    + 8 ronden
20. GT1 Negrao/Ramos - Maserati MC 12    + 13 ronden
21. GT2 Palttala/Forsten - Porsche 911 GT3 RS    + 14 ronden
22. GT1 Muller/Lichtner-Hoyer - Aston Martin DB9    + 22 ronden
23. GT2 Leinders/Kuppens - Gillet Vertigo     + 52 ronden
24. GT1 Wendlinger/Sharp - Aston Martin DB9    + 57 ronden
25. GT2 Bell/Kirkaldy - Ferrari F430    + 60 ronden
26. GT1 Kumpen/Longin - Saleen S7    + 85 ronden
27. GT1 Piccini/Menten - Saleen S7    + 88 ronden