Op het Yas Marina circuit in Abu Dhabi heeft Yelmer Buurman vandaag een uitgebreide test met de Formule 1 bolide van Force India afgelegd. De Gelderse coureur werkte in totaal 67 ronden af en toonde zich na afloop diep onder de indruk.

Volgende week, 16 en 17 november, zal Yelmer Buurman in Abu Dhabi Formule 1 gaan testen bij Force India. Samen met Antonio Felix da Costa zal hij op het Yas Marina circuit gaan verkennen met de VJM03 onder toeziend oog van Paul di Resta.

De terugkeer van Michael Schumacher in de F1 zorgt voor een ware stormloop  op de Formule 1 webshops van 4Net E-commerce. “De Schumacher caps zijn sinds 3 dagen beschikbaar en we hebben er nu al meer verkocht dan van welke andere cap van een F1 coureur ook in een heel seizoen”, meldt Richard Renes, directeur van 4Net E-commerce, “Het is ongelooflijk wat deze man nog steeds te weeg brengt bij zijn fans. De Schumacher caps zijn niet aan te slepen.“

Lotus Racing heeft tijdens een luisterrijk evenement in de Royal Horticultural Hall in Londen zijn Formule I auto voor het seizoen 2010 onthuld: de Lotus Cosworth T127. Teameigenaar Tony Fernandes, bijgestaan door Chief Technical Officer Mike Gascoyne en de rijders Jarno Trulli, Heikki Kovalainen en Fairuz Fauzy, trok het doek van de nieuwste Lotus F1 in aanwezigheid van honderden toeschouwers. Toen de spotlights aangingen was de kenmerkende groengele kleurstelling van de auto voor het eerst te zien. Het was een emotionele brug tussen het verleden, herinneringen aan enkele van de meest iconische momenten uit de autosport, en de toekomst in een geheel eigentijdse outfit.

"Tijdens mijn recente test met Renault in Jerez zei ik dat op de drempel van de Formule 1 stond. Vandaag kan ik zeggen dat ik er in zit." Dit zei een dolgelukkige Ho-Pin Tung (27) na de officiële teampresentatie van het Renault Formule 1-team in Valencia. De jonge Chinees wordt test-en reserverijder en hij zal dus alle wedstrijden aanwezig moeten zijn om zonodig in te vallen voor de wedstrijdrijders. Hij zal volledig worden betrokken bij alle teamactiviteiten en regelmatig testwerk verrichten. Naast zijn drukke Formule 1-werkzaamheden zal Ho-Pin een volledig wedstrijdseizoen afwerken in de GP2-klasse, bij het gerenommeerde DAMS-team, dat nu onder de vleugels van Renault is gekomen. Ho-Pin Tung: "Mijn entree in de Formule 1 heel goed nieuws voor China en voor het groeiend aantal Formule 1 fans daar."

6756557
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
76
4778
32637
6690768