Renger van der Zande kan niet wachten om komend weekend weer achter het stuur te kruipen. Het GP3-veld strijkt neer in Istanbul, voor de tweede ronde van het seizoen. Renger kent de baan nog niet, maar dat heeft hem nog nooit in de weg gestaan. "Het lijkt voor mij geen enkel probleem te zijn om op een nieuw circuit aan te komen en direct snel te zijn", aldus Renger. "Ik won vorig jaar in het Britse Formule 3-kampioenschap meerdere races op volkomen nieuwe circuits. Wat voor mij telt na het moeilijke weekend in Barcelona, is dat we punten gaan scoren en het liefst een overwinning."

Nigel Melker mag met trots terugkijken op de seizoensopener in de GP3 Series op het circuit van Barcelona. Op het befaamde Spaanse Grand Prix circuit, toonde de jonge coureur uit Barendrecht zijn spierballen. Na zijn fabuleuze optreden in de vrije training (tweede plaats) en kwalificatie, waarbij hij geschiedenis schreef met de allereerste poleposition in deze gloednieuwe raceserie was hij in de eerste race op zaterdagmiddag nog ongelukkig. Op zondagmorgen behoorde de 19-jarige coureur met startnummer 10 tot de smaakmakers. Na een knappe inhaalrace die hij vanuit de achterhoede moest aanvangen, eindigde de snelle Nederlander op een veertiende plaats.

Renger van der Zande heeft er twee bijzonder waardevolle testdagen in Paul Ricard opzitten. De coureur van RSC Mücke heeft opnieuw bijzonder veel geleerd over de hagelnieuwe GP3-auto en kon daarnaast ook nog eens uitstekende tijden op de klokken zetten.

De laatste testdagen voor het nieuwe GP3 seizoen zijn door Renger van der Zande uitstekend besteed. De coureur van RSC Mücke is nu helemaal klaar voor het openingsweekend in Barcelona en wil gaan voor de eindoverwinning in het kampioenschap.

Nigel Melker heeft vandaag tijdens de GP3 test op Paul Ricard de snelste tijd neer weten te zetten in de ochtend sessie. Met een 1:20.210 was hij Alexander Rossi voor ART Grand Prix te snel af. James Jakes wist de derde tijd te pakken.

6329611
Vandaag
Gisteren
Deze week
Afgelopen week
Deze maand
Afgelopen maand
All days
2054
7208
9262
6267379